Українська мова 7 клас
06.04.20р.
1.Ознайомитися з теоретичним матеріалом
Портретний нарис – це художній аналіз особистості, побудований на
дослідженні різних її сторін: моральної, інтелектуальної, творчої і т. ін. У
процесі виявлення рис вдачі героя нарису увагу нарисовця привертають передовсім
біографічні факти та випадки з життя, які ці риси увиразнюють.
У тексті портретного нарису можуть поєднуватися всі типи мовлення. В основу
має бути покладено розповідь про людину: її долю, обставини колишнього й
сьогоднішнього життя.
Обов’язковим є її словесний портрет (або його елементи). Зазвичай у нарисі
поєднано ознаки художнього та публіцистичного стилів, отже, портрет цілком може
бути складений у художньому стилі.
Портрет у нарисі – лише засіб розкриття внутрішнього світу людини.
Мета нарису - виявити цінності героя, показати смисл його життя. На конкретних життєвих
прикладах потрібно показати ті особливості характеру, які допомагають героєві
цієї мети досягти. Необхідно виділити найбільш значущу, стрижневу рису вдачі
героя нарису, виразно й емоційно про неї розповісти. Потрібно викликати до героя інтерес, змусити замислитися над його
долею.
2. Уважно прочитайте зразок.
ЦІКАВА ЛЮДИНА
Я не зразу вирішила, про кого писати нарис. Звернувши увагу на слова «цікава людина», зрозуміла, що героєм нарису буде мій учитель Сергій Петрович, викладач художньої школи.
Це чоловік сорока п’яти років з коротко постриженим волоссям, веселим обличчям і міцними руками. Коли він посміхався, його очі почитали світитися особливою теплотою.
Він посміхався, а все навколо ставало радіснішим і приємнішим. Та інколи Сергій Петрович приходив похмурим, заклопотаним. Навіть погода в ці дні ніби підлаштовувалася під його суворий образ.
Сергій Петрович не нав’язував нам прийомів малювання. Він учив творити, а не наслідувати когось.
Учитель мав гарне почуття гумору. Якщо хтось забував удома олівець, маркер, фарби, зверталися до нього. Не думайте, що Сергій Петрович давав щось задарма. Забуваці треба було заспівати на всю школу мистецтв, або продекламувати напам’ять, або станцювати. І все це робити старанно, як справжній актор.
Ми також не залишалися в боргу. Одного разу написали йому листа, тобто написав Мишко (у нього якийсь дорослий почерк) від імені таємничої незнайомки. Поклали конверт на столі вчителя. У цей день він був особливо добрим до нас. Ми подумали, що Сергій Петрович повірив вигадці, і довго над цим сміялися.
Через деякий час знайшли охайно складений лист для нас. У ньому Сергій Петрович повідомляв, що він дякує за теплі слова і турботу про нього, що вражений, які ми слухняні і талановиті діти. У конверті, крім листа, лежали вісім цукерок. Нас у групі було саме восьмеро.
Після цієї історії ми ще довго не могли дивитися вчителеві в очі (було соромно), але з того дня він став для нас справжнім другом.
На жаль, через деякий час Сергій Петрович переїхав працювати в інше місто, але я й досі з особливою теплотою і ніжністю згадую цю талановиту людину і мудрого наставника.
3. Уважно опрацюйте пам'ятку
Як працювати над портретним нарисом
1. Почніть портретний нарис з пошуку героя.
2. Зберіть інформацію про людину. Гармонійно поєднайте документальне та художнє.
3. Складіть попередній план портретного нарису. Композиція нарису складається із зав’язки, розвитку дії, кульмінації і розв’язки.
4. Визначте структуру нарису. Ви можете викладати інформацію як у хронологічному порядку (він був, потім зробив, потім став), так і у зворотному (зараз він займається, але був час, коли ця людина).
5. Продумайте заголовок.
Немає коментарів:
Дописати коментар