Українська мова 6-А, 6-Б класи
10.11.20р.
1.Розгляньте схеми ( повторення).
2. Ознайомтеся з матеріалом підручника ст. 69.
3.З кожної колонки виберіть «зайве» слово, доберіть до нього споріднені слова. Поясніть свій вибір.
хвиля |
дорога |
стежка |
хвилястий |
доріжка |
стежити |
хвилюватися |
дорожній |
стежина |
хвилька |
дорогий |
стежинонька |
Згрупувати запропоновані слова в три колонки: 1) із закінченням; 2) з нульовим закінченням; 3) без закінчень.
Гілка, рагу, охайно, букет, орбіта, екзамен, легка, опера, зухвало, ваза, земляк, увечері, метро, армія, уважно.
Якщо ви правильно виконали завдання, то з перших букв слів складеться початок прислів’я:
« _______________________________ як ліхтар без свічки».
6.Виконайте вправу
Прочитайте текст. Доберіть заголовок. Яка основна думка цього тексту? Визначте тип і стиль мовлення. Які ще лікарські рослини ви знаєте? Випишіть спільнокореневі слова. Виділіть у них основу й закінчення.
Любисток — житель гір півдня Європи, вже давно здобув права громадянства в Україні. У нас виникла ціла низка назв цієї рослини: усі вони пов’язані з повір’ям про те, що любисток — це зілля,яким можна причарувати когось, примусити любити себе. Через те у нього є цілий ряд схожих назв: любчик, любця, люби-мене, любист, приворотне зілля.
Так само, як калина або явір, любисток оспіваний у піснях про нещасливе кохання. Використовується він у народній медицині як засіб від головного болю, для лікування нервових та шлункових захворювань. Любистком українські дівчата мили волосся, щоб було густим і блискучим.
Немає коментарів:
Дописати коментар